13 Mayıs 2018 Pazar

Anneler Günü Bugün - 13.05.2018


Anneler Günü Bugün. Aslında çok söze gerek yok tek bir "Anne" kelimesini kullandığınızda. Dünyanın büyümesine, gelişimine vesile onlar. Onların doğurdukları ve onların büyüttükleri... İyi ki de varlar...



Herşeyin bir günü var günümüzde neredeyse; her hastalığın, her sıfatın, her canlının... İçlerinde en önemlisi Anneler ve Babalar Günü olduğu kadar, bir o kadar da üzücü bence bu ikisi. Annesi veya babası olmayanları da düşünüyorum ben böyle günlerde veya çocukları olmayanları...
Aslında bugün düşündüm de, kötü tarafından bakıyormuşum bu duruma biraz da. Evet Anne-Babası olmayanlar için hep daha çok üzüldüm özel günlerde, çünkü kendimi onların yerine koyduğumda bu çok acı geliyordu bana. Özel günlerde anne baba'nın eksikliği daha çok hissedilir diye düşündüm. Öyleydi de gördüğüm. Ama anne demek, bir çocuğu doğurmak değilmiş sadece. Zamanla öğrendim ve gördüm ki; etrafımda öz anne babası olmasa da, onlar kadar sevebilecek birileri çıkıyormuş karşısına insanın. Bilmezdim böylesini oysa ki...

Bazen de hayat üzerinde insan kendi kendisinin anne-babası olmayı öğreniyor. Veya bir baba, aynı zamanda annelik yapmayı öğreniyor. Bu işler yürek işi dedikleri gibi... Çok gözlemleme fırsatım oldu diye boşa demiyorum. Kimi zaman hiç duymadığım bilmediğim hikayeler duydum, "Helal Olsun" dedim. Kimi zaman da, Öz anne-babaların yavrularına yaptıklarını duydum, "Yok Artık" dedim... En nihayetinde öğrendim ki, özlük üveylik bazen farketmezmiş. Yeter ki yüreğini koyabilmeliymiş insan bu hayatta...

Artık annelerimiz ve tüm anne bildiklerimizin günü diyorum bugün için; hergün onların günü olsa bile... Bir anne yüreği, bu dünyadaki en yüce gönüle sahip bence. Tüm çocukları çocuğu bilen, anneliğin nasıl can yakıp nasıl canını tatlı ettiğini söyleyendir. Yavrusu için ölümden korkandır, sırf yalnız bırakmamak için dünyada...

Annem deyince; içim cız ediyor benim de ve biliyorum 2 dünyada da annemin bana yaptığı tüm fedakarlıkları ve emeklerini ödemem çok zor. Allahım her evlada benim gibi anne nasip etsin diyebildiğime şükrediyorum. Ve annem de bizim hakkımızda, her anneye evlatlarım gibi evlat nasip etsin diyorsa; bu dünyada başka birşey istemem sağlıktan başka... :)

Kısacası; annelik doğurmak değildir sadece, büyütmek de değildir aslında sadece, her çocuğun annesi olabilmek, anne şevkati gösterebilmektir de bence. Kadınlar da değil, erkeklerde anne olabilir. Sevmekten gelir herşey yani. Koruma, kollama, güzel yönlendirme ve onun için savaşabilme içgüdüsü ve yüreğiyle donanabilmiş tüm kalplerin anneler günü kutlu olsun ve mutlu geçsin bir ömrünüz güzel anneler... :)
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder