23 Ağustos 2019 Cuma

Kadının Adı Ölüm Oldu - Didem'in Gözünden


Bir anne, 10 yaşındaki kızının önünde "Anne Lütfen Ölme" sözünü duydu en son; canıyla uğraşırken de en son, "Ben ölmek istemiyorum" dedi. İnsanlığın öldüğünü görmediniz mi? O videoyu çekenler, o olay yaşanırken oradan kaçıp ambulans aramayı ya da ilkyardım yapmayı düşünemeyenler; insanlığınızı nerede kaybettiniz? Korkunuza sığınıp, hiç mi feryatları duyamadınız? Hala ateş düştüğü yeri yakıyor ve siz nerede kaybettiğinizi hatırlayamayacağınız o insanlığınızı kullanamıyorsunuz değil mi!

Allahım o günü, o anları hiç unutmayacak o kız çocuğuna sabırların en büyüğünü versin öncelikle. Sonra da oradan kaçan, yardım etmeyi göze alamayan, insanlığını kendi canı yanmadan umursayamayanlara Allahım insanlık nasip etsin! Amin... Hayatını kaybeden Emine Bulut'a da, Allahım rahmet eylesin. Ne acı, 4 yıl önce boşanmış, kendine kızıyla güzel bir hayat kurabilmiş bir kadının; daha kızının ve hayatının en güzel anlarını yaşayamadan vakitsizce ölmesi, öldürülerek bu dünyadan yitip gitmesi! Allahım içi yanan cümlemize, sabırlar versin...



Bugün bu haberle uyandık, gece yatağımda iken gördüm videoyu. İzledim, ama maalesef ki yanlışlıkla olayı o video ile öğrendim! Bir bebeğin çıplak göğsü, bir hayvanın bir insanı şakayla ıssırıyor olması, bir insanın lunaparkta yüksekten atlaması veya herhangi bir adrenalin içerikli olayını içeren videosunu hassas görüntü olarak algılayan instagram yüzünden izledim. İnstagram bu olayın görüntüsünü, hassas olarak algılayamamış! O sesler kulağımdan gitmiyor benim de. O sesleri unutmayın ama şu internet dünyasını böyle bir şeyi yaymak için kullanıyorken, her birimiz şiddet içerikli cümlelerimize sığınmadan artık çözüm de üretelim!

Suç her bir anada ve toplumda belki de! Düşünsenize, erkekler nasıl yüceltiliyor. Önce annelerden babalardan başlatılıyor bu; "Aslan oğlum benim, git kız bul da gez" deniyor, "Erkektir, elinin kiri. Aldatır evine geri döner!" deniyor, "Sonra göster oğlum pipini!", "Erkek adam ağlamaz, ağlatır!" deniyor... Bir de kızlarımız, kadınlarımız; "Erkektir kıskanır.", "Erkek dediğin bana sahip çıkacak, etek giydirmeyecek!", "Erkek dediğin, masaya yumruğunu vurduğu gibi "oraya gitmeyeceksin" diyebilecek." gibi şeylerle saçmalar! Erkeklerin sevgisini, hiddeti ve şiddeti ile ölçerler! Başka hiçbir cins canlı görmedim ki, erkeğini insanlıktan yüce bir yere koysun ve kadını bu kadar aşağılasın!

Erkekleri elindeki gücüne ve bacağının arasındaki şeye güvendirip, hiç ağlatmıyor, üzmüyor ve sevmeyi dahi öğretmiyorlar! Erkek sevmez, sevilir. Erkek seçilmez, seçer! diyorlar... Karşıdaki kişinin ne dediği önemsiz, çoğu kesime göre. O yüzden, erkek bir kadından boşandığı zaman istediği kadar evlenebilir; ama kadın asla evlenemez, yapmıştır bir hata namusu onun olmaktan çıkmıştır ya hani!

Namusu, kendisinde araması gereken erkek cinsiyeti; kadının namusunu bacak arasında görür, ötesi onun için boştur... Kadın tek bir adamla evlendi mi, tamam işte; onunla yetinsin, dövülse de, eziyet de görse, yalnız da kalsa, mutsuz da olsa, sabretsindir topluma göre işte! Erkek olursa aynı durumda, mutsuzsa boşanabilir. Kadın boşansa bile bir daha başka biriyle mutlu olmamalıdır!


Zihniyetiniz batsın, başka diyecek lafım yok size... 4 yıl önce boşandığın eşinin mutlu olmasını kaldıramayacak olan, kızının önünde hakaret etti iddiası ile "kızlarının önünde annesini öldürmesinin" hafif olduğunu düşünen, tabii ki bu sözde hakaretin büyük ceza indirimi olarak ona geri döneceğini bildiğinden sebep ifadelerini ciddiyetle seçen bu erkek; sizce bu sefer adaletle hakettiği cezayı alacak mı? 

Biz bundan sonra sesimizi duyurabilecek miyiz peki, "erkek şiddetini her birimiz destekliyoruz!", "Cümlelerimize dikkat edelim!", "Erkek cinsiyetine özgü, ceza indirim şartlarına bir son verilmeli!", "Kadının hayatı, hiçbir erkeğin kontrolü altında değildir!", "Kadın mal değil, kadın özgür bir bireydir!" diyebilecek ve benimsetebilecek miyiz???




Daha bugünün üstüne, kadın erkek farketmeksizin; "Kimbilir kadın ne yaptı!" diyen mi dersiniz, "Erkekler hep haklı, karım da beni delirtiyor öldüreceğim ben de onu yakındır!" diyen mi dersiniz, "böyle orospuların kökünü kurutacağız!" demeye devam eden mi dersiniz! Yoksa, "Kadın isterse vermezmiş, ohh ne ala." diyebilen bozuk zihniyetler mi dersiniz! Hepsini okuduk ve okumaya devam ediyoruz! Ama tek sorumlusu halk da değil, siyasetin dilinde bile kadın var! Kadınlarımıza sahip çıkacağız diyerek uygulayamadı hiç kimse, adaleti sağlayamadı devlet... Varsa yoksa; "kadın evde otursun, çocuksuz kadın perdesiz eve benzer, 9 yaşındaki kız çocuğu evlenebilir, baba kızına şehvet duyabilir!" gibi iğrenç cümleler kullanılsın!



UTANIYORUM, KORKUYORUM VE TİKSİNİYORUM; ERKEK EGEMEN ZİHNİYETİN, BİR TÜRLÜ KADINI EVİNE BARKINA, KALBİNE, AKLINA, ŞU DÜNYAMIZA SIĞDIRAMIYOR OLMASINA... İLK SAÇMA BAHANEDE CANININ İSTEDİĞİ GİBİ EZİYET EDEBİLİYOR, ÖLDÜREBİLİYOR VE HİÇBİR YETERLİ CEZA ALAMIYOR OLMASINA!!!


DİYORUM Kİ: 

"KORKMAYIN, KIZ ERKEK AYIRMADAN EVLATLARINIZA SEVMEYİ ÖĞRETİN; KADINI, ERKEĞİ, HAYVANI, DOĞAYI, BÜYÜĞÜNÜ, KÜÇÜĞÜNÜ VE DE KENDİSİNİ. ÖNCE SEVSİN!" SEVMEK BİR İNSANI YÜCELTİR, SEVGİSİZLİK İSE ACİZLEŞTİRİR!

NE AĞLAMAKTAN KORKSUN, NE DE KADINI KORUMAKTAN! BİR SORUNU VARSA AKLINDA KALBİNDE, KADINI ÖNCE KENDİNDEN KORUSUN... NE KADINI, NE DOĞAYI, NE DE HAYVANI İNCİTSİN; ERKEKLİK KABALIKTIR, ERKEKLİK ŞİDDETTİR, ERKEKLİK GÜÇTÜR." BİLMESİN! KADIN GÜÇLÜ İSE, ERKEK ACİZDİR DİYE DE BİLMESİN. 


BİR KADIN ERKEĞİN GÜCÜNE SIĞINABİLİYORSA, ERKEK DE KADININ GÜÇLÜ DURUŞUNDAN ÖVÜNMESİNİ ÖĞRENEBİLSİN! BENİ DOĞURAN DA BİR ANA, BENİM KIZ KARDEŞİM VE ABLAM DA BİR KADIN DEME GEREĞİ BİLE DUYMASIN! İNSANLIK BİLSİN ÖNCE, İNSANLIK SEVMEKTEN BAŞLAR; SEVMEK ACİZLİK DEĞİL, ASİLLİKTİR. BİLSİN... 


Ne olur, çocukları harcamayın; yanlış zihniyetle büyütmeyin, acizleştirmeyin. Kızı erkeği, şiddetle değil sevgiyle büyütün! Kadını kendi kızınız kendi anneniz kardeşiniz olmadan koruyun. Ortada bir şiddet var ise eğer, ben aile arasına girmeyeyim demeyin. Şiddetin olduğu yerde sevgi de saygı da aile de yoktur! İşte o kadar...

Hepimiz suçluyuz diyorum. Hiçbir zaman şiddet savunucusu olmadım. Erkek bile aldatsa, erkek bile terketse gitse; öldürmek suç olamaz. Kadın aldattı mı, ne yaptı, neden öldürdü diye erkeğe bahane yaratmaya çalışmayın. Bahane yaratmaya, ölüm için, zülum için, eziyet ve de baskı için, bahanelere sığınmak katil olmakla eş değerdir!

Ne güzel yazmışlar bugün, belki de en anlamlısı bu;

"Bir kişi öldü"
"Bir kadın öldü"
"Bir anne öldü" demek kolay, 

"Benim annem öldü" demeyi dene...

Allahım son olsun bu demekten bıktık artık. Ne olur artık adalet yerini bulsun, ilahi adaletini göster bizlere yarabbim! Amin...

Didem'in Gözünden...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder