9 Şubat 2019 Cumartesi

Zor Değil, Lütfen Dönor Ol!



Bir ara küçüklüğümde büyüyünce gerçekleştireceğimi düşündüğüm hayalim idi, donör olmak. Ancak sonradan öğrendim işte, kronik hastalığı olan hiçbir hastanın donör olabilmesi mümkün değilmiş... Ama ben de o gün bugündür, donör olmanın ne kadar önemli bir görev olduğunu anlatmayı amaç bildim kendime... :)

Donör olmak demek, cana can katmak demek. Bir tüp kan ile birçok kişiyi kurtarabilmek demek... Damarlarımızdaki asil kanda mevcut bu güç işte... :)


Yarın bizim yaşadığımız ilçe Bursa-Gemlik'te, sahil iskelesinde kızılay kan aracı Saat 11.00-18.00 arasında kan bağış aracı olacak. Tüm Gemlik halkı yine iskelede donör olabilecek ve kan verebilecek. Bu hizmet bir biri burada değil her il ve ilçede olabiliyor. Kızılay Kan bağışı araçları, her bölgede geziyor ve öyle ki eğer gelmiyorsa da siz iş arkadaşları ve arkadaş gruplarınızı toplayıp çağırabiliyorsunuz. Bahsettiğim 20-25 kişilik gruplar değil, 100 kişi bulup kızılay merkezine gidebilecek durumda değilseniz; biz bu kadar kişi kan vermek istiyoruz diye arıyorsunuz ve onlar kan bağışı araçlarıyla geliyorlar size...


Ben bu kök hücre ve ilik donörü olmayı çok zor sananlardandım önce; ameliyatla oluyor veyahut çok uzun süreli bir iyileşme oluyor sanıyordum, ama hiç de öyle değilmiş! 

Eskiden bu donör olma meselesinde, donör ve bağış alan kişinin üzerine masraflar yıkılıyorsa da, şimdilerde tüm masrafları devlet karşılıyor ve de sizlere sadece sağlığınızı korumanız altında tutmak kalıyormuş. 3 tüp kan bir can ediyormuş! Öyle bir can ki, size de can kan oluyor bu işlem aslında... Kan verilen kişi değil ki sadece faydalanan, sizin de kanınız vücudunuzda tazeleniyor... Merak ettiğiniz diğer tüm soru ve cevapları Kızılay'ın sitesinden ve buradaki adresten de kızılay kan merkezlerini bulabilirsiniz.

Sağlık bakanlığı bu kan ve can bağışını destekleme konusunda, şöyle bir destek veriyormuş; sizin kanınızla dokusu uyan hasta olduğu zaman sizi arıyor ve hastaneye yakın bir otelde sizi ağırlıyormuş, sonrasında sizi birkaç gün ağırlıyor işlem bittikten sonra da işyerinizi arayıp bir hafta ücretli raporunuzu bildiriyormuş...

Tüm donör olma sürecini, soru ve cevaplarıyla buradan öğrenebilirsiniz!


Şimdi size sormak istiyorum, bir cana can katmak zor mu? Kan verip insanların hayatındaki zorlukları yıkmak yorucu mu? İhtiyaç duyan olmadan, birilerine destek olmayı hepimizin öğrenmesinin zamanı gelmedi mi??

Donör bekleyen öykü, rüzgar ve nice çocuğu genci yaşlısı hastane odalarında hayatına devam etmeyi bekleyenlere umut olmanızı istiyorum sizlerden...

***

Geçen hafta pazar günü, sabah vakti bir haber aldık biz Gemlik'liler; Aralık ayında hastane odasında lego oyuncakları ve Enes Batur'u görmeyi hayal ettiğini söyleyen Adnan vardı ve biz onun hayallerini gerçekleştirebilmiştik şükür ki...

Ama gel gelelim, geçtiğimiz pazar günü sabahı Adnan'ı kaybettik. :/ Başımız sağolsun ve Allahım anne babasına sabır versin inşallah... Adnan ikinci naklini olmuştu birkaç hafta öncesinde, aldığımız haber hepimizi üzdü ise de hepimize dersler vermişti Adnan öncesinde... Herkes 3 tüp kan verse bilinçlense, biz bu kadar hastanelerde beklemeyiz demişti... Adnan kardeşimizin o videosunu da izleyin derim, buradan izleyebilirsiniz...


Babam yarın benim için donör olmaya gidiyor, malum ben kronik hastalıklarım sebepli donör olamıyorum... Ben kendim donör olmuşcasına sevineceğim, umarım birilerine umut olabiliriz... Siz de kendi adınıza ve de sevdiklerinize bir şey olmasını beklemeden önce donör olup, umudu iyileşmek ve hayatına devam etmek olan herkese umut olabilirsiniz. Umarım umutlarımız yerini bulur, gerçek olur ve herkes şifasını bulur... Sevgilerimle. <3 :)

Kan ver, donör ol; cana can kat. En güzel iyiliklerden biri birinin hayatına destek olmaktır. Birilerine yardım etmek için kimseyi tanımayı beklemeyelim lütfen!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder